Jajko zapiekane w awokado

15 marca 2016 PrzekąskiŚniadaniaWielkanoc  2 Komentarze

GD Star Rating
loading...

Takie jajko to bardzo dobry pomysł na zdrowe śniadanie. Awokado jest bombą witaminową. Obniża poziom cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi, ma wiele cennych składników odżywczych. Co prawda ma dużo kalorii ale jest polecane w różnych dietach nawet tych odchudzających. Nie tylko sam owoc jest cenny ale również pestka ma wiele właściwości.  Myślę, że to danie świetnie będzie pasowało na świąteczny stół. Polecam szczególnie.

Składniki:

  1. Awokado – jako przystawka wystarczy połowa na osobę choć to zależy od apetytu,
  2. 2 jajka, mogą być przepiórcze jak awokado jest małe
  3. Sól i pieprz czarny opcjonalnie czerwona ostra papryka
  4. Oliwa z oliwek

Awokado przetnij wzdłuż na pół, delikatnie przekręć połowy w przeciwnym kierunku i usuń pestkę, skrop oliwą z oliwek. W miejsce po pestce wylej jajko, dopraw solą i pieprzem, lub czerwoną ostrą papryka. Piecz w temp. 180°C ok 10-12 min lub dłużej gdy lubisz ścięte jajko. Smacznego.

2 komentarze do Jajko zapiekane w awokado

  • milena  powiedz:

    Proste i zdrowe danie, to lubię!

    GD Star Rating
    loading...
    GD Star Rating
    loading...
    • gotowanie z sercem  powiedz:

      Dziękuję!

      GD Star Rating
      loading...
      GD Star Rating
      loading...

Zostaw odpowiedź

Możesz używać tych tagów HTML i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>